Dag 4: shoppen in de bazaren

8 maart 2020 - Istanbul, Turkije

op mijn 4e dag ging ik naar de Grote Bazaar, het is daar heel groot, zoals de naam al zegt, je kunt er de winkeltjes zeker niet op één hand tellen. Ze hebben heel goed nagedacht over de indeling, de winkeltjes staan niet allemaal door elkaar maar ze staan in groepen wat heel handig is als je in de bazaar maar één iets nodig hebt van een bepaald product. Er zijn ook speciale gebieden met de sieraden, de leren jassen,... . In de Grote Bazaar vind je vooral sieraden, aardewerk, specerijgewassen en tapijten. Na de Grote Bazaar ging ik naar de kruidenbazaar. De kruidenbazaar is een Bazaar met enkel kruiden. het is één van de oudste overdekte markten in Istanbul. Erna ging ik naar de galatabrug. Ik vind deze brug zeer speciaal, het heeft twee verdiepingen. De bovenste verdieping is voor auto's, vrachtwagens en alle andere vervoersmogelijkheden, maar ook voor vissers. Op de tweede verdieping bevinden er zich allemaal winkeltjes, en moet je daar als voetganger door. Ik besloot om terug naar mijn hotel te gaan het begon al laat te worden en ik was al weer een beetje moe, Ik vond het een zeer geslaagde dag.