Dag 3 prinseneilanden

14 februari 2020 - Istanbul, Turkije

Op mijn 3e dag ging ik op dagtour naar de prinseneilanden. Om 8 uur kwam de transfer mij halen want de bood vertrok al om 9 uur. Wat mij opviel bij de eilanden was dat het heel rustig was want er rijden geen auto's maar het vervoer zijn de paardenkoetsen of "phaetons", waarmee je de eilanden verkent. het grootste eiland van deze tour is Büyükada vertaald betekent het "groot eiland". Dit is het eerste eiland dat je bezoekt, het heeft hele mooie landschappen mat prachtige Ottomaanse huizen. Over de middag ging ik gaan eten in een van de betere visrestaurants. Na het eten vertrokken we naar Heybeliada. Het heeft een beetje hetzelfde gevoel maar ik vond het toch mooier. Het was rustiger in de stad want al de mensen lagen aan het mooie strand. ik ging naar het hagia-triada klooster dat staat op een heuveltop. Daarna ging ik naar de Deniz Lisesi dat is de Turkse Navel Academie. Als je aankomt zie je het links van je liggen aan de veerhaven. Het gebouw staat al recht van 1824. Toen was het tijd om dit mooie eiland te verlaten want mijn boot vertrok om 17 uur. De transfer kwam mij weer halen voor naar mijn hotel. Wat een mooie dag!